Mimi Fortunae

Amatérské taneční divadlo založili a vedli Hana Smičková-Látalová (hlavní protagonistka a choreografka) a Slavoj Látal. Soubor působil 1985–98 pod patronací Muzea města Brna, od 1998 jako součást Tanečního centra Ústavu tělesné kultury, zařízení MU v Brně. V počátcích se skupina Mimi fortunae věnovala historickým tancům (Pocta Bohu Belthanovi, Tance gotické, Romance o Rinaldovi a Julii, Tanec empírový), od počátku 90. let se soustředila na soudobý scénický tanec v řadě čísel, choreografií a etud, např. taneční koncert Exodus (1991), 1992 večer Pro patria (Carmina burana, Pas de quatre non clasique V. Patejdla, Sestry/adagio ze Serenády Es dur J. Suka, Panoptikum vztahů L. Brokera). Filozoficko-symbolickou linii jejich tanečních studií reprezentovaly např. inscenace Carmina burana (1992 a 1998), Ptáci (h. T. Clark, 1994 a 1998), Malý princ (h. P. Klán, 1996), Balady o smrti na písně Spirituál kvintetu (1999), Modlitba kamene, Dobrý večer, Ave, Fronta, Hra o F. Villonovi (2000). Soubor vyvíjel progresivní aktivitu účastí na řadě domácích festivalů (Mezinárodní festival pantomimy neslyšících v Praze, Soutěžní přehlídka českého tanečního umění 1991 prémie za choreografii, 1995 cena za choreografii), uskutečnil i zahraniční zájezdy (Německo, Francie, Litva, Indie, Rakousko, Nizozemsko).


Vznik: 2001
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 202–203